LHPR: Hétköznapok lencsevégen

topÍgéretünkhöz híven egy fotóriport keretében beszámolunk a Győr-Pér Repülőtéren folyó fejlesztési munkálatokról. Az építkezés előrehaladtával egyre látványosabb változásokon megy át a reptéri látkép. Az élet nem állt meg. Amikor csak lehetséges a repülőtér üzemel és a megszokott forgalom mellett néha egy kis kuriózummal is találkozhatunk. Hogy pontosan mi is ez a különlegesség... az a képriportunkból kiderül.

[caption id="attachment_7733" align="aligncenter" width="560"]Az alfa gurulóútat - és környékét - ezúttal nem a légi járművek használjak. A fejlesztés részeként a gurulóút szélesebb lesz. Az alapozási munkálatok láthatóak a képen. Az alfa gurulóútat - és környékét - ezúttal nem a légi járművek használják. A fejlesztés részeként a gurulóút szélesebb lesz. Az alapozási munkálatok láthatóak a képen.[/caption]

[caption id="attachment_7738" align="aligncenter" width="560"]A fenti munka végeztével már körvonalazódik az új apron elhelyezkedése. A szegélyező beton alap már kész, a guruló is szélesebb. A fenti munka végeztével már körvonalazódik az új apron elhelyezkedése. A szegélyező beton alap már kész, a guruló is szélesebb.[/caption]

[caption id="attachment_7737" align="aligncenter" width="560"]A régi Apron melletti terület felvonulási területként funkcionál a munkagépek számára. A Private Wings szokásos Dornier-e ezúttal a hármas állóhelyre szorult. Miért? A régi Apron mellett a munkagépek felvonulási területe található. A Private Wings szokásos Dornier-e ezúttal a hármas állóhelyre szorult. Miért?[/caption]

[caption id="attachment_7735" align="aligncenter" width="560"]Ezért. A négyes és ötös állóhelyet két Dassault Falcon 7x foglalta el - felborítva a korábbi gyakorlatot Ezért. A négyes és ötös állóhelyet két Dassault Falcon 7x foglalta el - felborítva a korábbi gyakorlatot[/caption]

[caption id="attachment_7734" align="aligncenter" width="560"]Az áprilisi időjárásra kellett várni, hogy végre újra elővegyem a polár szűrőt - szép kék eget elérve a képen. A 7x három hajtóművel rendelkezik - reptéri zsargonban ezért néha csak threeholer-ként emlegetik a kategóriát Az áprilisi időjárásra kellett várni, hogy végre újra elővegyem a polár szűrőt - szép kék eget elérve a képen. A 7x három hajtóművel rendelkezik - reptéri zsargonban ezért néha csak threeholer-ként emlegetik a kategóriát[/caption]

[caption id="attachment_7736" align="aligncenter" width="560"]Face to face: Érdemes megfigyelni a szélvédő előtt látható kamera rendszert, amely infravörös tartományban dolgozik. Így sötétben - gurulás és megközelítés közben -  segítséget ad a pilótáknak az akadályok észleléséhez. Face to face: Érdemes megfigyelni a szélvédő előtt látható kamera rendszert (EVS - Enhanced Vision System), amely infravörös tartományban dolgozik. Így sötétben, ködben - gurulás és megközelítés közben - segítséget ad a pilótáknak az akadályok észleléséhez. Az EVS képe a kijelzőkön vagy akár a HUD(!)-on - a szélvédő mögött látható a képen -  is nyomon követhető[/caption]

[caption id="attachment_7739" align="aligncenter" width="560"]A két gép látogatása különleges pillanat volt: korábban még egyszer sem tartózkodott két Falcon 7x egy időben a repülőtéren A két gép látogatása különleges pillanat volt: korábban még egyszer sem tartózkodott két Falcon 7x egy időben a repülőtéren. Lajstromok: VP-CSW és VP-CSG[/caption]

[caption id="attachment_7732" align="aligncenter" width="560"]Egy korábbi kép a VP-CSG felszállásáról. Nagyon nagy teljesítmény lakozik a madárkában - már a futópálya felénél a levegőben volt és látványos szögben emelkedett - és a hangja sem volt utolsó. Egy korábbi kép a VP-CSG felszállásáról. Nagyon nagy teljesítmény lakozik a madárkában - már a futópálya felénél a levegőben volt és látványos szögben emelkedett - és a hangja sem volt utolsó.[/caption]

Fotó és szöveg:

Pap Ferenc