D-IAAD: Az ARCUS AIR új üdvöskéje
Azon kedves olvasóink számára, akik nyomon követik weblapunkat, valószínűleg nem hangzik ismeretlenül az ARCUS AIR neve. A német légitársaság Dornier 228 típusú teherszállító gépeivel rendszeres megfordul a Győr-Pér Repülőtéren. A cég már több, mint 35 éve foglalkozik légi szállítással és az elsődleges profilja az ad-hoc cargo charter járatok szervezése - nem csak saját repülőgépeik számára -, illetve igény szerint regionális személyszállító charter járat szervezése. 2011. elejétől új szolgáltatással és géptípussal bővült a cég kínálata, ugyanis szolgálatba állt az első Embraer Phenom 100 (D-IAAD) típusú business jet kategóriájú repülőgép, amelyet további gépek követnek majd. Az ARCUS AIR új üdvöskéje, avagy lencsevégen a EMB Phenom 100...
[caption id="attachment_5517" align="aligncenter" width="560" caption="A légitársaság számára mérföldkő az új típus rendszeresítése, hiszen ez a business jet teljesen más célokat szolgál, mint ami eddig a cég profiljába illett. Vagy mégsem..."][/caption]
[caption id="attachment_5518" align="aligncenter" width="560" caption="Vitathatatlan, hogy az új gép alapvetően üzleti utasok szállítására szolgál, viszont Győr-Pérre kizárólag áruszállítás miatt érkezett a Phenom."][/caption]
[caption id="attachment_5519" align="aligncenter" width="560" caption="Business utasok szállítása mellett kis terjedelmű, dobozos áru sürgős szállítására is alkalmazható a gép. Érdekes módon ez a szállítási forma sem számít már kirívónak Péren."][/caption]
[caption id="attachment_5520" align="aligncenter" width="560" caption="A Phenom 100 az Embraer exkluzív üzleti gépi közül a legkisebb, négy utasa számára magas komfortfokozatot kínál a fedélzet."][/caption]
[caption id="attachment_5521" align="aligncenter" width="560" caption="A gép hatótávolsága 1900 km (35 perc tartalék repülési idővel), ez európai távolságokhoz ideális."][/caption]
[caption id="attachment_5522" align="aligncenter" width="560" caption="A fő csomagtér ajtaja a bal oldali hajtómű gondola alatt található (1,5 köbméter), ezen kívül az orr részeben is van lehetőség csomagok elhelyezésére."][/caption]
[caption id="attachment_5523" align="aligncenter" width="560" caption="A repülőgép legmarkánsabb része a szélvédő körüli krómozott borítás."][/caption]
[caption id="attachment_5524" align="aligncenter" width="560" caption="A LED technológia az Embraer-nél is hódít, követve a piaci trendet. A képen a szárny végi helyzetjelző látható."][/caption]
[caption id="attachment_5525" align="aligncenter" width="560" caption="D-IAAD: A lajstrom korábbi birtokosa egy Cessna-Reims F406 volt /info by Eric Herbrandt:)/, jelenleg az a gép TF-ORD lajtrommal repül."][/caption]
[caption id="attachment_5526" align="aligncenter" width="560" caption="A Phenom 100 kategóriájában kimagaslik a mezőnyből. Szó szerint."][/caption]
[caption id="attachment_5527" align="aligncenter" width="560" caption="A tulajdonos a svájci Arcus Executive Aviation, az üzemeltető pedig a német Arcus Air."][/caption]
[caption id="attachment_5528" align="aligncenter" width="560" caption="Design terén szakítottak az eddigi "Arcus-os" színvilággal: sárga-kék helyett diszkrét bordó-ezüst színek köszönnek vissza a festésben."][/caption]
[caption id="attachment_5529" align="aligncenter" width="560" caption="Kedvenc fotós fogásom: kissé alsó nézőpont, enyhe nagylátószög és polár szűrő."][/caption]
[caption id="attachment_5530" align="aligncenter" width="560" caption="A pilótafülkében három nagyméretű kijelzővel találjuk szembe magunkat, valamint két klasszikus Embraer kormánnyal."][/caption]
[caption id="attachment_5531" align="aligncenter" width="560" caption="Enyhén szólva szolid overhead panel."][/caption]
[caption id="attachment_5532" align="aligncenter" width="560" caption="Indulásra készen a hármas állóhelyen."][/caption]
[caption id="attachment_5533" align="aligncenter" width="560" caption="A cég két arca, avagy a hight-tech és az igásló."][/caption]
[caption id="attachment_5534" align="aligncenter" width="560" caption="A Phenom vélhetően gyakran meg fog fordulni a Győr-Pér repülőtéren az Arcus színeiben, legyen szó üzleti személyszállításról vagy ad-hoc cargo járatról."][/caption]
Fotó és szöveg: Pap Ferenc