Red Bull Air Race, hová mész?
"A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága július 6-án kelt határozatában elutasította a Red Bull Air Race Világbajnokság 2010-es magyarországi futamának megrendezéséhez szükséges, eseti légtér kijelölésére vonatkozó kérelmet. A döntés indoka, hogy a rendezvény megvalósulása közrendvédelmi, közbiztonsági, tűz- és vagyonvédelmi szempontból túlzott kockázatot jelentene. Egy esetleges légi baleset Budapest belvárosában kiszámíthatatlan következményekkel járna."
Jó napot kívánok, meg tetszik ismerni?! Én vagyok az állampolgár, akit megint hülyének tetszik nézni.
Ez igen, van mire büszkének lennünk. Ismét bebizonyosodott, ha elég magas helyen eléggé ostoba emberek ülnek, bármit le lehet nyomni az emberek torkán. Gratulálok. Mutassuk meg a többi városnak, nyilván még nem jöttek rá: New York, Windsor, Rio, Barcelona vagy épp Abu Dabi - gyerekek, mi az hogy ti be meritek vállalni? Nevetséges, röhej, na ide sem küldöm anyósékat nyaralni. Illetve de, pont őket, mert nyilván akkora a zajterhelés, hogy minden épeszű szerencsétlen rohan ki a világból. Vagy tüntet. Vagy feljelent. Ja nem, az egy másik országban szokás, el is felejtettem. De nézzük tovább a fenti idézetet - amely nem más egyébként, mint a Nemzeti Közlekedési Hatóság július 13-ai sajtóközleménye:
"A szervező által térítés ellenében felkért biztonsági erők mellett a rendészeti szervek (rendőrség, tűzoltóság, katasztrófavédelem) és mentőszolgálat további egységeinek kellene készenlétben állniuk. A légi bemutató közvetett biztonsági költségei a tervezett helyszínen és időpontban sokszorosan meghaladják egy másutt és máskor megrendezett hasonló esemény azonos célú kiadásait."
Érthető, hogy egy esztendő alatt hirtelen ekkorát emelkedtek az említett költségek, és bár tavaly, a válság derekán még jutott erre, idén már nem fér bele a büdzsébe. Persze hogy elhisszük, aki mást mond az nem is tudja mit beszél, csókolom. Komolyan mondom, nem értem például az Indexet, hogyan képzelik nemes-nemzetes hatóságunkat összefüggésbe hozni olyan dolgokkal, mint hogy a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa azt állapította meg, hogy a repülőverseny túl zajos lenne, és veszélyeztetné az egészséges környezethez való jog érvényesülését. Ugyan kérem!
Persze, amúgy ez is megérne egy misét. Ha jogom van az egészséges környezethez, akkor miért kell a trágyalét eresztő, ezermegegy éves roncs IFÁ-t szagolnom a belvárosban minden nap? Ja bocs, az nyilván más, oké, értem én kérem szépen, hiszen én vagyok az állampolgár, az engedelmes. De ne is kanyarodjunk el a témától.
Röhej, hogy ennyire hangos gépekkel mernek egyesek repülni... és milyen alacsonyan! Életveszélyes. Tulajdonképpen így, hogy negyedszer is elolvastam a sajtóközleményt, már kezdem is érteni.
A mélyen tisztelt ötletgazdák - mármint akik eme elmés döntéseket hozzák - figyelmébe szeretném ajánlani a következőket:
- Tiltsák be a repülőgépek le- és felszállását, hiszen rendkívül veszélyes ennyire alacsonyan repülni, és teljesen indokolatlan a nagy számú készenléti erő ügyeletben tartása a repülőtéren. A kifutópályákat át lehet alakítani mondjuk alagúttá (mint tudjuk, Magyarországon ehhez amúgy sem kell hegy).
- Nem értem, hogy a csudába lehet nálunk repülőnap: le a Kecskeméti Repülőnappal, annyi ember együtt, ráadásul az a rengeteg szörnyű repülőgép, egészen nyilvánvaló hogy ebből tömegkatasztrófa lesz. Le vele!
- Egyáltalán, mi a csudáért van katonai repülés Magyarországon? A MiG-29-esek amúgy is nyugdíjba mennek, a Gripenek csak a pénzt viszik, a helikopterflotta csak kirakatnak jó (vagy még annak sem) - fel kellene számolni a teljes Magyar Légierőt, még egy gonddal és egy csomó felesleges kiadással kevesebb.
Ötlet az még volna bőven, de csak a Kerozingőzös Portál elektronjait pocsékolnám velük. :(
Kedves NKH, kedves országgyűlési biztosok, kedves és okos bácsik és nénik akik olyan átgondolt és bölcs döntéseket hoztok (már megint) - köszönjük nektek hogy megmentettetek bennünket egy katasztrófától, hogy ennyire vigyáztok ránk. De tényleg.
Egyik szemem sír, a másik röhög... kínjában.