A felhők felett mindig kék az ég...
De mi a helyzet a felhők alatt vagy éppen a felhőben? Az időjárás talán a repülés feltételeinek egyik sarokpontja, hiszen minden repülés előtt a pilóta kötelessége , hogy minden információt beszerezzen az útvonalát, célállomását és kitérő repülőterét érintő meteorológiai viszonyokról. A navigációs rendszerek segítségével persze rossz látási körülmények között is lehet repülni és leszállni, bizonyos határok mellett, néha hajmeresztő módon, lássuk be ilyenkor a pilóták megdolgoznak a pénzükért...
A köd keseríti meg igazán a le és felszállásokat... low visibility operations (LHBP)
Éjszaka mindez még mókásabb.. felemelő élmény lehet a gomolygó ködöt megvilágító fényszórókkal süllyedni...
Néha sziporkázó a hangulat a viharok közelében. Egy a HungaroControl-nál egy supervisor mondta, hogy ilyenkor kell szabadságra menni, ha nem akarja gyarapítani az ember az ősz hajszálainak számát :)
Repülés egy C-17-essel a viharzóna felett...
Mit is kívánhatnánk ezek után, talán jó leszállás! :)