ATR-42 és SAAB 340 handling

Ismét egy ATR-42 cargo kiszolgálására került sor a Győr-Pér repülőtéren. Ezúttal a dolog érdekessége az volt, hogy párhuzamosan egy SAAB 340 típussal folyt a kiszolgálás. Az áru jó szokás szerint autóipari alkatrész volt a két járat esetében. Év eleji pozitív tapasztalat, hogy a már standardnak számító Do228-as teherszállító gépeken kívül, egyre gyakrabban megfordulnak az eggyel nagyobb kategóriát képviselő AN-26, SAAB 340 típusok vagy éppen most az ATR-42 is.

[caption id="attachment_5071" align="aligncenter" width="560" caption="Elsőként a lengyel SprintAir légitársaság SAAB 340-ese érkezett meg. A képen látható előteres autó a repülőtér új üdvöskéje, amely a napokban kap egy professzionális fényhidat, LED égőkből álló FOLLOW ME táblával"][/caption]

[caption id="attachment_5072" align="aligncenter" width="560" caption="A SprintAir gépe (SP-KPZ) korántsem ismeretlen a repülőtér számára, mivel tavaly nyáron számtalan cargo járatot teljesített Győrből Németországba"][/caption]

[caption id="attachment_5074" align="aligncenter" width="560" caption="A gép a különleges festése miatt kiérdemelte a "túrórudi" becenevet, mert a piros pöttyös... :)"][/caption]

[caption id="attachment_5075" align="aligncenter" width="560" caption="A négyes állóhely volt a kiszolgálás helyszíne, a GPU már nélkülözhetetlen ezekhez a gépekhez, a targonca is ugrásra kész..."][/caption]

[caption id="attachment_5076" align="aligncenter" width="560" caption=":)"][/caption]

[caption id="attachment_5077" align="aligncenter" width="560" caption="Idő közben befutott a litván Aviavilsa légitársaság ATR-42-300 típusú gépe is az ötös állóhelyre"][/caption]

[caption id="attachment_5079" align="aligncenter" width="560" caption="Az ATR-42 maximális felszállósúlya közel 17 tonna, csak érdekesség képen jegyezném meg, hogy az AN-26-osé pedig 24 tonna, pedig nincs túl nagy eltérés a két gép geometriai mérete között :)"][/caption]

[caption id="attachment_5078" align="aligncenter" width="560" caption="Ezen a gépen (LY-ETM) méretes felnyitható teherajtó segíti az áru ki és berakodását"][/caption]

[caption id="attachment_5080" align="aligncenter" width="560" caption="Az ATR és SAAB várják az árujukat, cargo szempontból az ATR az előnyösebb mivel a törzs keresztmetszete nagyobb, mint a skandináv típusé, illetve a tehertér padlója is alacsonyabban fekszik"][/caption]

[caption id="attachment_5081" align="aligncenter" width="560" caption="A képek készítésének napján a következő tanulsággal lettem gazdagabb: "Eddig úgy sejtettem, hogy a Dornier328 szebb, mint az ATR felülnézetből, mától viszont tudom." :D"][/caption]

[caption id="attachment_5082" align="aligncenter" width="560" caption="A SprintAir fedélzetére 3000 kg áru került, míg az Aviavilsa rakterébe több mint 3700 kg."][/caption]

[caption id="attachment_5083" align="aligncenter" width="560" caption="A gép orra némileg az "Ancsára" emlékeztet. A GPU csatlakozása az orrkúp közelében található, ami indításnál előnyös"][/caption]

[caption id="attachment_5084" align="aligncenter" width="560" caption="A segítőkész személyzet egyik tagja a hajtóművet ellenőrzi a várakozási idő alatt"][/caption]

[caption id="attachment_5087" align="aligncenter" width="560" caption="A digitális forradalom szele járja át a pilótafülkét. Nem egy mai darab a gép, de sok képernyőt találunk már a kabinban."][/caption]

[caption id="attachment_5086" align="aligncenter" width="560" caption="Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy ebből a szögből nem hasonlít az "Ancsára", sajnos ;)"][/caption]

Fotó és szöveg: Pap Ferenc