Kerozingőzös húsvéti képgaléria 2/2. rész

Az előző részt folytatva jöjjön még 20 válogatott kép, amelyek az elmúlt három évben készültek, és még nem mutattuk meg őket a Portálon.

Kicsit visszanyúlok a 2017-es MAKS-hoz, illetve a 2018-as SIAF-ról is lesznek érdekes fotók.

 

[caption id="attachment_11812" align="aligncenter" width="590"] Az Orosz Vitézek nagyon precíz és látványos repülését a Szu-30-as továbbfejlesztett manőverező képessége fokozta. A fizika törvényeit a határokig tudják feszegetni, a műrepülés igazi csodái[/caption]

[caption id="attachment_11800" align="aligncenter" width="590"] PAK-FA géppárban, gyönyörű szivárványos párakiválással[/caption]

[caption id="attachment_11791" align="aligncenter" width="590"] PD-14, amely az MSz-21 tolóerőforrásául szolgál[/caption]

[caption id="attachment_11788" align="aligncenter" width="590"] Egy jó tanács a MAKS-ra készülőknek: a pavilonokat mindig végig kell járni![/caption]

[caption id="attachment_11731" align="aligncenter" width="590"] Il-2 a híres szovjet csatarepülőgép. Ezt a példányt hosszas restaurálással tudták repülőképes állapotba hozni[/caption]

[caption id="attachment_11716" align="aligncenter" width="590"] Jak-130 az orosz svájci bicska[/caption]

[caption id="attachment_11728" align="aligncenter" width="590"] Mi-28NE, avagy az Apache oroszul[/caption]

[caption id="attachment_11700" align="aligncenter" width="590"] A Mi-8 számos reinkarnációját kiállították, a sok felfüggesztési lehetőség és beépített elektronikai eszköz többcélú felhasználhatóságról árulkodik, úgy tűnik, van ami nem változik a típussal kapcsolatban[/caption]

 

[caption id="attachment_11697" align="aligncenter" width="590"] A monino-i repülőgép-múzeumról néhány éve készítettem egy képes beszámolót. Igazából ez a repülőgép is illene oda, mivel egy kísérleti példány. MiG-1.44MFI a típusmegnevezése, 2000-ben repült először. Az elsőre Eurofighter mama és a MiG-29-es papa közös utódjaként kinéző repülőgép az 5. generációs orosz vadászrepülőgép kifejlesztéséhez kellett, nevezetesen az amerikai F-22-es színvonalának túlszárnyalása érdekében. A repülőgép valamennyi fegyverzete belső rekeszekben került elhelyezésre, a külső borítás radarelnyelő. A növelt kétáramúsági fokú AL-41F hajtóműveket kapta a hangsebesség utánégető nélküli átlépése érdekében[/caption]

[caption id="attachment_11703" align="aligncenter" width="590"] Legalább 200 métert lehetett sétálni a Gromov Repüléskutató Intézet kiállított tesztrepülőgépei mellett. Ez a Tu-154LL is egy kísérleti nyúl. Olyan dolgokat lehet vele tesztelni, mint például fly by wire vezérlés, különféle fedélzeti elektronikai berendezések, vezérlő rendszerek[/caption]

[caption id="attachment_11702" align="aligncenter" width="590"] Ez az IL-76LL a PD-14 hajtóművet hordozza a 2-es pilon alatt...jó az öreg a háznál[/caption]

 

[caption id="attachment_11798" align="aligncenter" width="590"] Szu-35Sz vasalja a levegőt[/caption]

[caption id="attachment_11796" align="aligncenter" width="590"] Kacsacsőrű barátunk a statikus soron is ki volt állítva, és bemutatót is repült[/caption]

[caption id="attachment_11900" align="aligncenter" width="590"] Cseh Gripen felszállás közben a 2018-as SIAF-on. Szép a tigrismintás festés, és az utánégető hosszú lángcsóvája is[/caption]

[caption id="attachment_11901" align="aligncenter" width="590"] Újabban divat lett a SIAF-on, hogy vagy szénné ég az ember, vagy bőrig ázik az összes felszerelésével együtt a felhőszakadások következtében, de leginkább mindkettő felváltva. Itt épp az eső csattog a lengyel F-16-oson[/caption]

[caption id="attachment_11902" align="aligncenter" width="590"] Zsukovszkijtől nem messze található a Mi tervezőiroda. Nem volt nehéz megtalálni[/caption]

[caption id="attachment_11903" align="aligncenter" width="590"] A Francia Légierő C-130-asa, a Patrouille de France szerepléseit támogatta a szállítási kapacitásával[/caption]

[caption id="attachment_11904" align="aligncenter" width="590"] Panavia Tornado elemelkedik a szliácsi betonról. Érdemes pár szót ejteni a szárnymechanizációról. A nyilazás szöge változtatható, látszik az orrsegédszárny és az ívelőlapok is, ezenkívül áramlásrontó lapok is kerültek a szárny szívott oldalára. Meglehetősen bonyolult. A repülőgép a MiG-29-esnél is hangosabb, nagy robajjal száll fel. A leszállás utáni lassításban sugárfordítók segítik, ami nyomokban látszik is a függőleges vezérsíkon[/caption]

[caption id="attachment_11905" align="aligncenter" width="590"] Spanyol EF-18M a hangsebesség közelében, áthúzás közben[/caption]

[caption id="attachment_11907" align="aligncenter" width="590"] Bo-105, a világ első kéthajtóműves könnyű helikoptere. Képes műrepülésre is[/caption]

[caption id="attachment_11906" align="aligncenter" width="590"] An-26 a Nap utolsó sugaraival együtt érkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre[/caption]

[caption id="attachment_11857" align="aligncenter" width="590"] Ráadásként egy air to ground fotó a Magas-Tátrával, és a poprádi repülőtérrel[/caption]

Remélem ezzel a néhány képpel sikerült egy kis repülést csempészni a négy fal közé.

Szöveg és fotók: Bálint "Tushka" Ferenc