Lencsevégen az "ordító egér" - AN-26
Idehaza sem ismeretlen az AN-26 típusú közepes teherszállító repülő neve, hiszen a Magyar Légierő igáslovának számít. Civil vonatkozása is van az Antonov repülőgépeknek. A CityLine Hungary színeiben, magyar lajtromjellel négy "Ancsa" végez cargo járatokat Európa szerte. A megbízható és elnyűhetetlen szovjet/ukrán "szörny" könnyen megdobogtatja a keleti (hadi)technika iránt érdeklődők szívét. A HA-TCO lajstromú gépet cargo kiszolgálás közben kaptuk lencsevégre a Győr-Pér Repülőtéren.
[caption id="attachment_4961" align="aligncenter" width="560" caption="Az "Ancsa" a 12-es pálya küszöbje felett röviddel a földet érés előtt"][/caption]
[caption id="attachment_4962" align="aligncenter" width="560" caption="A főfutók gumijai diszkrét füstöléssel jelzik, hogy már félig lent vagyunk..."][/caption]
[caption id="attachment_4963" align="aligncenter" width="560" caption="... vagy mégsem? Egy lágy elpattanás következik."][/caption]
[caption id="attachment_4967" align="aligncenter" width="560" caption="A leszállást követően kezdetét vette a kiszolgálás amelynek során 3,5 tonna áru került be a gép gyomrába"][/caption]
[caption id="attachment_4968" align="aligncenter" width="560" caption="Jól megfigyelhető a segédhajtómű kiömlőnyílása a jobb hajtóműgondola végében. Érdekesség, hogy az áram termelésén kívül szükség esetén felszállásnál plusz tolóerő nyerhető kis belőle."][/caption]
[caption id="attachment_4979" align="aligncenter" width="560" caption="A mennyország kapuja"][/caption]
[caption id="attachment_4964" align="aligncenter" width="560" caption="Hamisíthatatlan keleti érzés a pilótafülkében, korszerű műszerek utólagos beépítésére is sor került"][/caption]
[caption id="attachment_4965" align="aligncenter" width="560" caption="Szűkre szabott ergonómia, de azért a fontosabb vezérlőkarok markolata más-más tapintású..."][/caption]
[caption id="attachment_4966" align="aligncenter" width="560" caption="A hajtóművek állnak, csend van... ööö... mégsem, de akkor mi ez a hang, ráadásul három irányból!? Hát persze... a jó öreg ACsSz fedélzeti időmérők ketyegnek a kabin három különböző pontján..."][/caption]
[caption id="attachment_4978" align="aligncenter" width="560" caption="A check lista utolsó két pontja: seprűnyél-"RÖGZÍTVE", csavarhúzó-"RÖGZÍTVE"."][/caption]
[caption id="attachment_4969" align="aligncenter" width="560" caption="Légcsavarkúp tanulmány"][/caption]
[caption id="attachment_4971" align="aligncenter" width="560" caption="A megalománia a pitot csőre is kiterjedt, az ajtó feletti darab közel egy méter hosszú..."][/caption]
[caption id="attachment_4972" align="aligncenter" width="560" caption="A felső szárnyas elrendezés miatt "gólyalábakon" áll a gép. Nem kétséges, hogy strapa bírók a futóművek, alkalmasak akár füves üzemre is... "][/caption]
[caption id="attachment_4973" align="aligncenter" width="560" caption="A gép törzs alá csúsztatható a hátsó rámpa, megkönnyítve ezzel a targoncás rakodást."][/caption]
[caption id="attachment_4974" align="aligncenter" width="560" caption="Alkatrészekkel megrakott raklapok a tehertérben"][/caption]
[caption id="attachment_4975" align="aligncenter" width="560" caption="A kiszolgálás helyszíne az 5-ös állóhely volt"][/caption]
[caption id="attachment_4980" align="aligncenter" width="560" caption="Indul a hajtómű - megremeg a levegő és a föld is"][/caption]
[caption id="attachment_4981" align="aligncenter" width="560" caption="Érdekes nézőpont a törzsről"][/caption]
[caption id="attachment_4982" align="aligncenter" width="560" caption="Az aktív kiszolgálás kb. 30 percet vett igénybe"][/caption]
[caption id="attachment_4983" align="aligncenter" width="560" caption="Kigurulás az állóhelyről"][/caption]
[caption id="attachment_4984" align="aligncenter" width="560" caption="Kesztyűs kézzel bánnak a géppel. Elköszön az első tiszt. До побачення!"][/caption]
[caption id="attachment_4985" align="aligncenter" width="560" caption="A futópályán robog az Antonov és gyűjti a sebességet"][/caption]
[caption id="attachment_4986" align="aligncenter" width="560" caption="Indul a rotálás - orrfutó a levegőben!"][/caption]
[caption id="attachment_4987" align="aligncenter" width="560" caption="A felhajtóerő legyőzte a gravitációt! Irány Németország."][/caption]
Fotó és szöveg: Pap Ferenc